donderdag 24 september 2015

Kerst Don&Daisy

In juni vroeg Marianne Perlot of ik 2 kaarten met de nieuwste mallen en Don&Daisy stempeltjes wilde maken voor The Collection van oktober. Omdat heel veel webshops het al laten zien bij "wordt verwacht" en de pre-orders deel ik ze op deze donderdagse 52 WTC -dag met jullie want van freubelen en bloggen komt al een tijdje niets en dat heeft een reden.
Toen we in augustus bij Moritz waren ben ik van de trap gevallen en sindsdien heb ik onwijs veel last van mijn linkerkant: schouder maar vooral knie en voet. Gelukkig gaat het langzaam de goede kant op maar door het moeizame lopen/verkeerd bewegen is het in mijn rug geschoten......altijd al mijn zwakke plek helaas. Kon ik maar eens in de revisie voor heel veel nieuwe onderdelen (zonder operatie wel te verstaan) wat zou dat heerlijk zijn *lol*!
Hardenberg wordt dus ook weer niks, al de 3e keer achter elkaar dat ik er niet heen kan, zo jammer!! 

Maar nu de kaarten:


Het nieuwe papier heet "Nordic Winter" PK9128.
De prachtige sneeuwvlokrand is Ice Crystal Arche CR1345 en heb ik uit bronskleurig metallic karton gestanst.
De rendieren,Winter Wonderland CR1347 en het bruine ovaal zijn uit kurk gestanst.
De schattige nieuwe stempel is DDS 3353 en bij het inkleuren met Promarkers heb ik de kleur van het papier en het metallic karton terug laten komen.
Omdat Marianne wilde dat de nieuwe spulletjes alle aandacht zouden krijgen heb ik de kaart vrij rustig gelaten en er verder niets aan mallen bij gedaan behalve de 2 herten: Pa en Moe willen natuurlijk wel even in de gaten houden met wie hun kind daar aan het dansen is hihi!!

Kaart nummer 2 is iets totaal anders en is na heeeeel veel gepieker tot stand gekomen.....
Ik vond dat het  heeeel zachtblauwe papier (er zitten sneeuwvlokken op maar op de foto zijn die al helemaal amper zichtbaar) wel een contrastkleurtje kon gebruiken en zo te zien is Daisy er wel blij mee......meisjes en roze ......!!


Dit is dus een criss cross kaart geworden. Ook hier is weer de Arche gebruikt, 2 keer uit zilver metallic karton gestanst en een beetje meer gebogen om hem rond het plaatje te krijgen.
De kleine hartjes die na het stansen uit de mal vallen heb ik rondom het plaatje geplakt.....jemig wat is die Don romantisch haha!!! Dit stempeltje is DDS3354.


In de criss cross zit dit kaartje. De tekst (en nog andere) zit in het Pretty Papers Bloc en hier zit aan weerskanten de Ice Crystal Border CR1346 die ik een beetje heb ingekort om hem passend te krijgen. Boven aan zit een kleine tab met door het gaatje 2 organzalintjes (wit en zachtblauw) met er aan charm JU0902.


Tot slot een foto van beide onderdelen. Erg sprankelend zijn de foto's helaas niet: toen ik klaar was (23 juni) regende het de hele dag en ze moesten op de post dus geen 2e kans.
Achteraf denk ik: had ik beter Kraft kunnen gebruiken ipv roze????

Ein herzliches Wilkommen an Sonja, auch wenn es kaum SU-Kreationen auf  meinem Blog zu sehen gibt hoffe ich Du schaust gerne mal vorbei!

Lieve groetjes,

 

40 opmerkingen:

Marleen zei

Hele leuke kerstkaarten heb je gemaakt met Don & Daisy! Ik heb je kaarten inderdaad al een poos geleden voorbij zien komen in de mailing voor oktober. De stempeltjes heb je ook weer helemaal super ingekleurd!
Lieve groetjes, Marleen

Anoniem zei

Hoi Irene wat een ontzettend naar bericht dat je van de trap af bent gevallen! Dat doet zoveel pijn en het is ook heel gevaarlijk :( Ik vind het ook zo naar voor jou dat je zoveel pijn hebt in jouw schouder, knie en voet en dat het nu ook nog naar jouw rug is geschoten! Zo naar ook dat je weer niet naar de beurs kan! Heel veel sterkte en ik hoop zo dat je snel van alle pijn af zal zijn! Ik had jouw voorbeeldkaarten inderdaad al gezien in de Designfolders maar ik wist niet dat jij ze had gemaakt! Ze zijn zo mooi en je hebt de nieuwe materialen goed onder de aandacht gebracht :) Prachtig ingekleurde stempeltjes ook weer! Ik vind het roze heel mooi bij de criss-cross kaart :) maar kraft had misschien ook wel mooi gestaan.
Groetjes Chantal

Lia zei

Waaaah! Irene toch! Een ongeluk zit dus inderdaad in een klein (trap)hoekje.... Ik heb het ook eens meegemaakt maar kwam niet zo ongelukkig terecht als jij: ik hobbelde op mijn stuitje naar beneden en kon lange tijd amper goed zitten. Voor jou is het dubbel pijnlijk, want hobbyen is nu ook moeilijker natuurlijk. Maar dat is niet het belangrijkste. Gauw opknappen hoor en doe vooral rustig aan!
Ik vind je kaarten mooi en roze mag best een keer!
Sterkte meid!
Lia xx

anneke's creaties zei

och wat vervelend dat je zo ongelukkig van de trap bent gevallen
en dat je daar nu nog zoveel last van hebt, sterkte ermee

je kaartjes zien er anders wel schitterend uit
die mooie mal met sneeuwvlokken doet het erg goed
en leuk dat je die mooi rond het plaatje kunt buigen
ja het zijn 3 schitterende kaartjes

groetjes anneke

Wil Frutsel zei

Prachtige kaarten Irene, en van de eerste vind ik het zo'n lief plaatje met het hertje en Don al dansend door de sneeuw!!. Mooie kleuren bij allebei de kaarten en envelop!!
xx Wilma

Scraptastisch zei

NEEeee Irene!!!! Getverderrie hoe kon dit gebeuren?! Jouw kennende baal je als een stekker en is dat nog zachtjes uitgedrukt! Hoeveel pech kan een mens soms hebben hè! Ik wens je onwijs veel sterkte de aankomende tijd, en kon het maar even in de revisie!!!
Je kaartjes had ik nog niet gespot en je hebt de nieuwe mallen goed uitgelicht! De sneeuwsterretjes lijken op die van Noor? Oeps mag ik niet zeggen, haha. Mooie frisse kaartjes Irene en prachtige afwerking!!!
Hou je haaks en voorzichtig doen hoor!!
Liefs van Gerie

Marja zei

Prachtige kaarten heb je gemaakt met Don en Daisy.
Groetjes Marja

Wybrich zei

Ik was al nieuwsgierig wie deze gemaakt had!! Ze zijn erg leuk, en de roze variant...die is echt leuk met die kleur!
Beterschap!!!!!!

Ingrid's Scrapfrutsels zei

Jeetje Irene, wat vertel je me nu? Schrikken zeg, als je van de trap valt, en ook nog zoveel last er van hebt, heel veel beterschap gewenst...je don&daisy kaartjes zijn erg leuk geworden, de twee hertjes passen perfect bij onze nieuwe challenge, als je geen tijd meer hebt of het gaat niet, dan mag je wat mij betreft deze kaart morgen linken om mee te kunnen doen met de challenge. Ik snap je gevoel bij het tweede kaartje, dit steekt harder af dan als je kraft zou hebben gebruikt. Kraft is warmer...maar een peima combinatie nu, leuk zo een kaart in een envelop, en met dat glimmende zilver, past er goed bij. Leuk dat je mee doet bij 52 WTC. Groetjes Ingrid

Rosina zei

Dat zijn 2 schitterende kaartje Irene....wat een leuke nieuwe stempeltjes van Don en Daisy....en ook prachtige accentjes er allemaal op
Beterschap met je rug....heel vervelend is dat....

groetjes Rosina

Durvina zei

Wat balen dat je eigenlijk nog steeds in de lappenmand zit!!
Je creaties zien er beiden prachtig uit, het gepieker is er niet aan af te zien.

lieve groet, Durvina

Sarah zei

Leuke kaartjes ! Hopelijk herstel je gauw !
liefs ☆ Sarah ☆

Alina zei

Irene, heel veel beterschap, wat vervelend, ik weet er ook alles van, ''kreeg'' ook geen nieuwe onderdelen, :) , doe maar rustig aan, heb geduld! hugs!
leuke stempels heb je weer gebruikt op je kaartjes, en wat een geweldig idee om kurk te gebruiken voor de rendieren!!!

Marijke zei

Twee mooie kaarten met Don en Daisy, vind ik altijd leuk. de kaarten zijn inderdaad heel verschillend maar allebei even leuk. Fijn dat je meedoet met 52WTC. Beterschap met je rug, hopelijk gaat het snel weer beter! Groetjes Marijke.

Sylvia zei

Hallo Irene,

Twee prachtige kaarten.De nieuwste mallen komen zo goed tot zijn recht.De hertjes zijn mooi uit het kurk gestanst.Net echt:).Stempeltjes zijn super ingekleurd.

Vervelend dat je van de trap bent gevallen.Wat een tegenvaller dat je hierdoor weer niet naar de beurs in Hardenberg kan.Ik wens je heel veel beterschap.

Groetjes,Sylvia x

Misseke zei

Oh wat vervelend en sneu voor je Irene - een ongeluk zit soms in een klein hoekje maar de gevlogen zijn vaak niet zo klein - ik wens je heel veel beterschap.
Je kaartjes zijn weer helemaal prachtig en toppie!

Groetjes,
Misseke

Creanita60.blogspot.nl zei

Wat vervelend en helaas gebeurd dat vaker dat je om de pijn te ontlasten anders gaat lopen zitten en staan met alle gevolgen van dien, flink balen!
Ik hoop dat je snel opknapt.
Je kaarten zijn super leuk geworden.
Maar rustig aan.
Groetjes Anita

Ans Gilbert zei

Hoi Irene,
oh vandaar, ik vond het al verdacht rustig op je blog, wat vervelend dat je gevallen bent en dan vooral die lange nasleep..Ik hoop dat het langzamerhand beter zal gaan en dat ook de pijn in de rug weg zal trekken..Ik weet helemaal hoe het voelt om in de lappenmand te zitten..
Ik mocht mijn mitella af, maar heb nu weer een sling, mijn schouder toch weer over belast, dus veel pijn..
Morgen ga ik een dagje naar Slagharen met 2 dames, gezellig.. heb er zin in..
Je kaarten zijn super vooral de eerste en de 2de,ook mooi, maar ik zou denk ik voor Kraft gekozen hebben..
Wens je veel beterschap,
groetjes,
Ans

Marlies zei

Twee prachtige kerstkaarten, allebei met een mooi design en details. Natuurlijk ook schattige Don en Daisys :)
Vervelend voor je dat je z'n val hebt gemaakt. Hopelijk knap je gauw weer op en ben je van de pijn verlost. Beterschap. groetjes, Marlies

Lia zei

Ten eerste natuurlijk beterschap auwwwww, je kaartjes zien er weer heel gezellig uit, groetjes Lia

Suzan zei

Prachtig kerstkaartje Irene!
Groetjes Suzan

Louise zei

Ach jee nog steeds last Irene en nu ook je rug, wat een ramp zeg, kan me voorstellen hoe je je voelt, hoop toch dat je weer gauw de oude zult zijn!
Twee schitterende kaartjes heb gemaakt, leuke makken heb je ervoor gebruikt!

Beterschap,

LOuise

Nancy Soetaert zei

een val met ernstige gevolgen! Hopelijk snel véél minder pijn en weer helemaal beter! Spoedig herstel!

Ik vind je kaartjes erg mooi. Zelf zou ik geen roze gekozen hebben voor het 2de kerstkaartje, maar eigenlijk is het wel erg mooi!
groetjes, Nancy

Je@net zei

Wat een prachtige creaties, Irene. TOP!
En beterschap, hopelijk gaat het snel weer wat beter met je!

Stella zei

He getver wat rot voor je. Pijn, niet mobiel en ongemak. Wat rot! Lieverd ik hoop dat je beetje bij beetje goed hersteld. Daarnaast begrijp ik het ook helemaal dat er werkelijk geen moer aan is als je gewoon niks kunt . En niet lekker kunt werken aan je prachtige kaarten. Dit zijn ook weer juweeltjes!
Liefs,
Stella
XXX

Trijntje zei

Hoi Irene wat vervelend dat je zo met je verschillende ongemakken hebt! En dat duurt altijd te lang. Veel beterschap. Wat heb je 2 schitterde kaarten gemaakt ,et de stempels van DenD. Ik hou er wel van. Het ga je goed groeten Trijntje

Unknown zei

Hoi Irene, wat ellendig dat je van de trap gevallen bent er er zoveel last aan hebt over gehouden. Het zit je niet mee. Sterkte in ieder geval!
Je kaarten zijn erg leuk geworden. Een vrolijke kerst ;-)

groetjes, Joke

Home sweet home zei

Stunning and lovely cards:)

Your cards below are fabulous too.

Have a nice weekend.

Merethe

Ans zei

Ooooooo Irene dat is niet leuk, hoop dat het gauw de goede kant op mag gaan. Beterschap.

De kaartjes zijn weer super leuk.

Liefs Ans

Danoesja zei

Hoi Irene
Wat een pech zeg en wat zal je een pijn hebben, ik hoop dat het snel wat beter met je zal gaan zodat je steeds beter uit de voeten kan zonder pijn, heel veel sterkte lieve Irene.
Je kaartjes zijn beiden zo mooi en leuk, het roze is juist lekker zoet voor een kerstkaart met het romantische stelletje en de eerste kaart vind ik erg mooi door de zachte kleur met het kurk, de nieuwe mallen zijn erg mooi.
Liefs, Danoesja

Jantine zei

Hoi Irene,
Wat een narigheid! Hopelijk knap je snel op van alle vervelende gevolgen van je val...
Hele leuke kaartjes en dat roze is juist wel origineel, vind ik!
Groetjes
Jantine

Marjan zei

Wat naar dat het nog niet zo veel beter gaat Irene, je hebt toch wel hulp gezocht? Fysio ofzo? Of is het een kwestie van tijd en rust?
De twee kaarten zijn erg mooi geworden, heel feestelijk ook door de sterrenbling. Ik vind het roze juist leuk, weer eens wat anders en erg mooi samen met de andere kleuren. En een schattig stel, die twee!

Sonja zei

Leuke kaarten. Deze kerstkaarten zijn apart in dat lichtblauwe met roze, zo heb ik ze nog nooit gezien !

groetjes,
Sonja

Margo zei

Hoi lieve Irene,
wat erg dat je zo veel last en pijn hebt !!!
Ik hoop dat je je toch snel beter voelt !
Ik vind je kaartjes weer erg mooi geworden !
Voor mij hoefde het geen kraft te zijn hoo, ik vind het roze erg leuk !
Dikke knuffel !
Groetjes
Margo

GerJanne zei

Ha Irene,
wat een toestand! Echt balen dat je van de trap bent gevallen en nu nog last hebt. Hopelijk gaat het weer beter en ja als er nieuwe onderdelen bestonden zonder operatie...zou ideaal zijn. Doe mij maar een nieuwe neus!
Je kaartjes zijn echt supermooi! Die opmerking van je dat pa en moe op letten met wie hun kind danst, hoe verzin je het weer!
De criss-crosskaart is ook super. Ik vind dat roze juist wel lekker fris. De mooie stansen vallen zo extra op!
Groetjes,
GerJanne

http://cheryl-cherylscreativeatcscards.blogspot.co.uk/ zei

Gosh these are beautiful hun the image design detail and papers lushes hugs cheryl xxx

bolletjelucky.blogspot.com zei

Ach nee, wat vervelend én pijnlijk Irene. Ik hoop dat je snel opknapt...pijn..praat me er niet van..bleeeeh. Gave kerstkaarten en wat een leuk idee om uit kurk te stansen, geeft een heel mooi effect vind ik. Het roze past wel bij deze romantische kaart vind ik, zeker i.c.m het lichte dp en de zilveren kristallen.
Beterschap meis, pas goed op jezelf..
Liefs Miranda xx

Nicole zei

Oooohhhh Irene, wat heb je toch twee gave kaarten gemaakt. Eerlijk gezegd vind ik het roze wel knallen maar ja het is wel weer eens wat anders. Je eerste kaart vind ik supermooi!! En ook weer prachtig ingekleurd.

Meis heel veel sterkte met je rug en...ja met alles!!
Knuffel, Nicole

Original handmade by Janneke zei

Hè jakkes... wat is dit ontzettend naar Irene, en wat zal jij geschrokken zijn toen je viel.
Jammer dat je nu nog steeds daar hinder van ondervind en nu dus ook beperkt ben in het freubelen en bloggen.
Deze kaartjes zijn heel vrolijk geworden. Het lijkt me zo heerlijk om met nieuwe spulletjes aan de slag te gaan.
Ondanks je twijfel over het craft, vind ik dat je er super trots op mag zijn hoor!
Wees alsjeblieft voorzichtig en een beursbezoekje kom van zelf wel weer, nu eerst opknappen!

Liefs Janneke

Angelique zei

Deze blog is me even ontgaan. Jeetje wat een nare val is dat geweest. Ik wens je veel beterschap en doe rustig aan zodat alles goed kan herstellen. (Ik herken je wens om nieuwe onderdelen te laten plaatsen, haha).
Wat zijn dit twee schitterende kaartjes. Leuk plaatje van Don en het hertje.
groetjes Angelique