vrijdag 22 juli 2011

Vintage " Happy Birthday" en "Ballet Anya"

Vandaag heb ik twee totaal verschillende kaartjes aan
jullie te laten zien.

Deze eerste heb ik gemaakt voor vriendin Hetty die enorm
met mijn "verslaving" meeleeft en het blog trouw volgt.
Ze stuurt  al jarenlang de meest mooie zelfgemaakte
kerstkaarten maar aan het echte scrappen wil ze niet
meer beginnen.
Ze is ook een kanjer met de naaimachine dus ik wist precies
wat ik voor haar verjaardagskaart ging doen.



De basis is een zachtgele kaart.
Daarop prachtig papier (waar helaas niet veel meer van te zien
is) van een vintage blokje van de Action.
Dat heb ik flink gedisstressed, hier en daar ingescheurd en met
Walnut Stain bewerkt.
Een "Unity Vintage Postcard" op zachtgroen, gemarmerd papier
afgedrukt, de randjes met inkt bewerkt  en er "happy birthday" op
gestempeld.
Op internet een vintage, vrouwelijk iets gezocht dat wel bij het
thema zou passen en het geprint, gescheurd  en ook flink met inkt
bewerkt.
Een centimeter van de bouwmarkt ook "mishandeld", 2 kopspelden
er in gestoken en een naamachientje aan een draadje gehangen.
Links boven een zachtgele vlinder met een ponsje van Kars met
Stickles bewerkt en daarop een uitgeknipt donker vlindertje geplakt.
Een kaartje met draad (zat bij een trui ) ook weer met inkt bewerkt
en er een stempeltje met knoopjes en "handmade by" op geplaatst.
Tot slot een open veiligheidsspeldje er door heen gestoken.
In het bruine kant er boven nog een roomwitte pin gestoken.



Hier een close up van de bloem.
Ik heb van bruin kant van de markt een hele grote bloem
gemaakt. Daarop allerlei bloemen en blaadjes van "it's Scraptime"
geplakt. Verder wat meeldraden en gedraaide groene steeltjes.
Vintage is verre van makkelijk maar eerlijk gezegd ben ik met
dit eindresultaat helemaal in mijn nopjes!!


Deze kaart doet mee aan Challenge:
Crafts and me-44/ add a flower
Flutterby wednesdays-163/open (with butterfly)
Paper Cutz-101/anything goes



In de vakantie komt haar kleindochter India logeren. Een heerlijk
kleutertje dat dol is op rose en op ballet zit dus toen ik deze leuke
stempel in de gewonnen candy bij Tamara aantrof wist ik direct
wat ik er mee ging doen.



Hier is de basis een zachtrose glanskaart.
Het papier is ook van een blok van de Action.
Het lint komt uit mijn voorraad evenals de brad op de strik.
Het rose frame is een stans van Nellie Snellen en daarop heb ik
aqua glimmertjes geplakt.
Het rose en het opengewerkte hartje zijn van de stans van
Cheery Lynn . Voor het contrast heb ik er een iets groter wit hart
onder geplakt, de randen bewerkt met aqua inkt en er lekker veel
Stickles op aangebracht.
De bloem is samengesteld uit 2 Creatables van MD in aqua en
een rose bloem van Prima Marketing.
Het berenknoopje kreeg ik een keer van mijn kapstertje dat van
mijn hobby op de hoogte is!!
De 2 kleine bloemetjes bij het afdrukje komen uit het linker papier
en hebben een hartje van Perlenpen 601.
De stempel is Ballet Anya van The Greeting Farm, ingekleurd met
Derwent en weer lekker veel Stickles op haar tutuutje en diadeem.

Met deze kaart doe ik mee aan de Challenge:
The ribbon girl-10/aqua
Papertake Weekly/getting cute


Groetjes,

46 opmerkingen:

Gea zei

Wauw! Ze zijn beide hartstikke mooi. De bovenste vind ik de mooiste, daar heeft best wat werk in gezeten volgens mij maar het is echt een plaatje!
Groetjes Gea

Aleida zei

Wat een mooie kaarten! Je vintage kaart is super geworden! Heel erg mooi.
De kinderkaart is ook schattig geworden, echt voor een meisje!
Mijn marktman is inderdaad Renso Vonk, die betrekkelijk jongeman met die grote rode kraam. Hij staat er op vrijdag.

groetjes,

corryskaart zei

hoy irene
wat een pracht heb je weer gemaakt,HELEMAAL GEWELDIG MOOI!
groetjes van corry

Cynthia zei

Weer 2 hele mooie en verschillende kaarten. Maar ja verschillende mensen met verschillende smaken maken het ook weer een uitdaging toch?

Groetjes,

Cynthia

Summer-design zei

Hallo Irene,

Super je kaarten, je vintagekaart springt er voor mij uit, die is wel heel speciaal en apart, mooi gedaan hoor!

Groetjes, Wietske

Anneke. zei

Beide kaarten zijn prachtig, Irene, maar de bovenste kaart is een waar pronkstuk! Hoe heb je het voor elkaar gekregen? En dat zegt dat ze nog niet zo goed is....

Groetjes Anneke.

marion zei

Beiden zijn mooie kaartjes, maar het bovenste spat er in mijn ogen echt uit, jeetje wat vind ik dat geweldig !! Liefs, Marion

marion zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Son Ja zei

Wahnsinn, Deine Karte hat so wunderschöne viele kleine Details zum gucken. Ich bin begeistert !

Viele liebe Grüße
Sonja

SCRAP TALK zei

Heel mooie kaarten alletwee!
Liefs,
xxx
C.arine.

Caroline zei

Wauw, 2 schitterende kaarten, heel mooi gemaakt !

Angela zei

Schitterende kaarten Irene.... maar van de vintagekaart valt mijn mond écht mijlenver (en dát is ver *lol*) open. Wat een beauty!!! Hoe kom je op het idee.... en alles past zo mooi bij elkaar; diepe buiging hoor!!!! Succes met je challenges!
grt Angela

Wilma zei

Hallo Irene,
Het "mishandelen" is je goed bevallen zo te zien, want wat een SUPER VINTAGE-kaart heb je gemaakt. Ook het kaartje voor India is LIEF. 2 hele verschillende maar MOOIE kaarten.
Alvast een heel fijn en ☼-nig weekend toegewenst.
Liefs Wilma

chantal en sygrid zei

schitterende kaarten irene
erg leuk gedaan
liefs chantal & sygrid

Jolanda Cuper zei

Geweldig wat een leuke kaarten! De bovenste is schitterend maar zo'n kleuter is de onderste ook prachtig!
Wat zullen ze blij zijn!
Groetjes Jolanda.

Aartje zei

Hallo Irene, wow wat ben jij lekker bezig geweest. De eerste is prachtig en wat een lol dat zelfs de meetlintjes bij de bouwmarkt niet veilig zijn.
De 2e is erg lief en voor een kleine meid superleuk

Groetjes Aartje

Jolanda zei

Wat een geweldig mooie vintage kaart Irene! Zo creatief en wat een prachtige details!
Het 2e kaartje is echt schattig, daar zal ze heel blij mee zijn...
grtz Jolanda

Willy's creations zei

Schitterende kaarten heb je gemaakt.

Groetjes,Willy

GerJanne zei

Hoi Irene,
aha, vandaar duurde het even voor we een creatie van jou konden bewonderen op je blog. Je bent superdruk geweest met die prachtige kaart voor je vriendin Hetty. Wat een plaat van een kaart! Echt super.
Die andere voor haar kleindochter is heerlijk meisjesachtig en lekker roze. Heel vrolijk!
En tja, je schreef het al: je houdt van je kinderen en er hoeft geen sticker op. Je hebt gelijk, maar haar ouders leven gewoon nog en ik wil hen niet voor hun hoofd stoten, snap je. Het ligt iets ingewikkelder. Dat Sophie,hun dochterje, onze kleindochter, ons Omi en opaPé noemen hebben ze moeten accepteren.
Groetjes en ik geniet van je leuke reacties die ik krijg!

GerJanne

hennie zei

O Irene wat ben jij "gedistresd" bezig geweest zeg en dat "geknoei" met inkt en het scheuren van papier is echt niet makkelijk, maar wat een prachtcreatie heb jij gemaakt zeg!!!
Je kan heel erg trots op jezelf zijn.
Het meisjes kaartje is een snoepie hoor.
Lieve groetjes hennie.
p.s. heb je nog iets aan mijn bloemadvies gehad?

Joukje zei

Zo jij bent bezig!1 geweldig mooie kaartjes heb je gemaakt.Maar de vintage kaart vind ik echt het einde wat is ie móóói.
Fijn weekend en groetjes Joukje

Danni zei

Wonderful cards!! Thank you for playing along with my flutter by challenge!

Louise zei

Hoi Irene,

Brdankt voor je reactie op mijn Blog en leuk dat je mijn Volger bent geworden.
Wat een prachtig kaart heb je voor je vriendin gemaakt, er is zoveel op te zien, je bloementoef is schitterend, ik denk dat je vriendin er eg blij mee zal zijn.
Je 2e kaartje is ook een snoepje, papier is ook erg lief lang leve de Action.

gr.Louise

Marlies zei

Je hebt twee hele mooie kaarten gemaakt. De bovenste vintage kaart vind ik helemaal geweldig! Wat een schitterende details!!! SUPER MOOI!!
De andere is echt heel schattig!
groetjes en een fijn weekend,
Marlies

Jacqueline (Sjakkie) zei

Het kaartje voor je vriendin is echt geweldig mooi Irene, wat een prachtige details! En het kaartje voor haar kleindochter is heel schattig en ook mooi, heerlijke kleuren.
Groetjes van Jacqueline

Geertje zei

Wauuwwww hé. Wat is die bovenste kaart geweldig mooi. Zoiets wil ik ook nog graag eens maken. Geweldig!!! Ik heb deze week niet veel tijd. Zit voor de 3e dag op rij in de feestelijkheden. Donderdag onze trouwdag, gister het kleine manneke 5 jaar en vandaag het grote feest voor de kleine.(omdat heit gister voor zijn werk weg was) Erg goed voor de lijn moet ik zeggen hihihi.
Groetjes Geertje

cheryl zei

oh irene,hun these are gorgeous cards, love the cute image on the second one but must say my fav is the first one,that is just brilliant just love the detail and the design,hugs cheryl xxx

*mieke* zei

Ooohhhh Irene...ze zijn schitterend! Ik ben echt helemaal weg van je vintage kaart! Zoveel mooie detais zitten er in, daar moet je meer van gaan maken meid, echt...
Groetjes Mieke

Riet zei

Beide schitterend gemaakt Irene,lief die stempel,mooi fleurig papier.
Die eerste is ook zo mooi,super stempels en papier.
Mooi die bloemen.

Liefs Riet.

m@deliefjuh zei

wat ziet dit er weer gaaf uit zeg! helemaal mooi op elkaar afgestemd :)

groetjes martine

Christa zei

owww geweldige kaartjes zeg, die bloemen helemaal te gek,, over je reactie bij mij, ik heb van de mini alphabeth letters ik stempel die en dan knip ik ze heel mini uit tot dat je allemaal lettertjes los heb en dan naast elkaar plakker ,tis ff een werkje ,ik vind het een grappig effect geven, je kan die lettertjes op een plakvel kopen maar dan denk ik als je het zo kan is het toch mooi lowbudget en je kan allekanten ermee op , kleureninkt, verschil van papier etc, xx christa

Christine zei

Wel Irene je hebt schitterend werk geleverd! De vintagekaart is volledig af met veel mooie details en zorg afgewerkt! En het andere kaartje is inderdaad super voor dat kindje, ze zal al even blij zijn als de oma!
Liefs
Christine

Sieta zei

Hoi Irene, wat is je vintage kaart geweldig mooi geworden, in een woord SUPER!)
Ook het kaartje eronder is een schatje.

Lieve groetjes Sieta

Tamara Morton zei

Hi Irene, seems like ages since I visited your blog and wow wasn't I in for a treat!! Gorgeous cards as always
Hugs
Tamara

Lia zei

Hallo Irene!
Wat leuk dat je volger bent geworden! Als je pas komt kijken in blogland stel je alle reacties erg op prijs en ben je blij met iedereen die een kijkje wil komen nemen op je blog!
Ik vind je kaarten echt supermooi, vooral de laatste met alle naaispulletjes. Zo gedetailleerd en met liefde en aandacht gemaakt, top hoor!
Groetjes, Lia

Alina zei

ik vind ze heel erg mooi, Irene, vooral de eerste, echt schitterend!
groetjes, Alina

Agnes zei

Allereerst dank voor je leuke reacties steeds op mijn blog.
Vooral je bovenste kaart vind ik super gemaakt. Je mag nooit meer zeggen dat je het niet zo goed kunt ,hoor !
Groetjes, Agnes

Ans zei

Ziet er weer heel mooi uit Irene. Vindt ze allebei heel mooi.

Liefs Ans

gina g zei

Gorgeous vintage card. Thanks for joining us at Crafts and Me this week. luv gina xx

greet zei

Wat heb je 2 mooie kaarten gemaakt.
De kaart voor je vriending is een prachtige creatie met heel veel mooie details.
De andere kaart is superschattig.

Groetjes Greet

Wybrich zei

wat een schitterende vintage kaart heb je gemaakt, zoveel mooie details om te zien, super!!
ook de andere kaart is erg leuk!

Linda zei

These are both just beautiful.. I really love the vintage one.. just gorgeous!!
Hugs, Linda

arjette zei

Nou.... hoe dit nou kan?? Ik heb deze schitterende kaartjes helemaal gemist!!!! Ik kwam even langs om je te bedanken voor je lieve reactie op m'n blog en toen zag ik ineens deze bjoeties staan... sorry sorry sorry!!! Je vintage kaart vind ik helemaal geweldig!!! Prachtig!!! En ook je ballerina kaartje is erg lief, wat zal dat meisje daar blij mee zijn!!!
Bedankt voor je lieve reactie op m'n blog!! Inderdaad veel jarigen deze tijd, alleen maar gezellig hoor!!

gr. arjette.

Scrap en Kaartenfun met Stampin-Up zei

Ha die Irene,
Leuk dat je het stemmen van Jennifer gevolgd hebt. Helaas heeft ze haar best gedaan, maar niet in de prijzen gevallen. Dat wilde ik even zeggen en zag toen je kaartjes. De bovenste vind ik echt zo leuk. Die verschillende bloemetjes, de paspop enz. op en top en vintage kaart.
Ben de laatste dagen zo druk geweest met stemmen binnen halen. Nu weer tijd om wat blogs te bezoeken en weer aan de slag om een lay-out of kaart te plaatsen.
Tot horens maar weer.
Lieve groetjes Lida

Stempeltiger zei

Beide Karten sind ganz wundervoll gestaltet liebe Irene!

Die Vintage-Karte ist genial. Wunderbar, wieviele Näh-Utensilien du hier zusammen auf der Karte neben den schönen Blumen arrangiert hast. Das gealterte Papier sieht auch toll aus.

Die Ballerina-Karte mit dem schönen Glitzer sieht auch wunderschön aus.

Wünsche dir einen guten Start in eine schöne Woche.

Ganz liebe Grüße
Swantje

Mieke'S zei

Wat gááf!
Helemaal zelf ontworpen?
Dat verdiend een nog grotere pluim.
Echt goed!
Groetjes Mieke'S